Κόψιμο φρυδιών :

Πώς να κάνουμε τούμπανο το εργαλείο αφου πρώτα το κάνουμε να δουλέψει!!!
Post Reply
txristos
Posts: 6
Joined: Wed Jul 15, 2020 7:27 pm

Κόψιμο φρυδιών :

Post by txristos »

Τεχνικό άρθρο!!!
Πρόσφατα, το ζήτημα της κοπής φρυδιών στα φτερά, λόγο μιας τάσης στην τοποθέτηση μεγάλων διαστάσεων ελαστικών , βασανίζει τα μυαλά πολλών ιδιοκτητών των lada niva.
Προσωπική μου άποψη… Μην το κάνετε… ποτέ αυτό διότι… Σε περίπτωση πώλησης μεταγενέστερα του niva μας αυτό ρίχνει την τιμή πώλησης λόγο βασικής μετατροπής στον εργοστασιακό σκελετό και δεύτερον στην υποψία του αγοραστή για την σκληρή χρήση του niva από τον ιδιοκτήτη του.
Θα προσπαθήσω να σας πω πώς έκανα αυτή την τροποποίηση , σε αγωνιστικό όχημα του `niva club` σε φίλο όπου λάμβανε μέρος σε αγώνες.

Αρχικά, ας δούμε τα απαιτούνται τα απαραίτητα εργαλεία, χεριού και ηλεκτρικα οπου θα πρέπει να είναι:
1) Ηλεκτρικός μικρός γωνιακός τροχός.
2) Μηχανή συγκόλλησης (Argon η` ηλεκτροκολληση )
3) Δαγκάνα, (σκυλα με πλακέ άκρα)
4) Πένσες
5) Παχύτερο
6) Μεσαίου βάρους σφυρί με στρογγυλό άκρο.
7) Ξύλινο τάκο (από σκληρό ξύλο). η` τάκο από ερταλον (πλαστικό)
😎 Δίσκους κοπής μετάλλων (λεπτούς)
9) Ένας δίσκος βούρτσας
10) Ένα κουτί αστάρι βάσεως (σασικοτ)
11) Ένα πιστόλι σιλικόνης
12) Δοχεία κόλλας μονταρίσματος αμαξωμάτων.
13) χρώμα και βερνίκι, εάν Θα το βάψουμε μόνοι μας.
14) Χαρτομανίες αυτοκόλλητες
15) Σπρέι καίριού
Τα μπροστινά φτερά και τα φρύδια είναι πολύ πιο εύκολο να κοπούν από τα πίσω.
Γι 'αυτό προτείνω να ξεκινήσετε από αυτά. Είναι απαραίτητο να κρεμάσετε (τακ άρουμε) σε τρίποδα το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, να αφαιρέσετε τους τροχούς. Στη συνέχεια, έχοντας μετρήσει πόσο το μέγεθος που θα αποκοπεί από το φρυδακι, βάλτε αυτή την απόσταση στο παχύτερο και, στηρίζοντας το ένα άκρο της στην άκρη της καμάρας, σχεδιάστε μια γραμμή κοπής απευθείας επάνω στο χρώμα. Προτείνω να αφήσετε τουλάχιστον 1,5 cm πριν την τελική καμπύλη του φρυδιού.
Τοποθετούμε τις προστατευτικές ταινίες σε όλο το μήκος του τμήματος που θα κόψουμε.
Τώρα δεν υπάρχει τίποτα να χάσετε και μπορείτε να προχωρήσετε με ασφάλεια απευθείας στην κοπή.
Ο δίσκος πρέπει να οδηγείται ομαλά και να κόβεται σαν σε μερίδες, έτσι ώστε να μην σπάσει ο κύκλος και να μην πάει πέρα – δώθε από τη γραμμή κοπής.
Στη συνέχεια, όταν η καμάρα κοπεί, πάρτε τις πένσες και λυγίστε απαλά σε διάφορα στάδια το υπόλοιπο κομμάτι του κάθετου τοίχου μέσα. Με ένα σφυρί, και τον τάκο τελειώστε τη δουλειά με ελαφρύ χτύπημα. Εάν δεν έχετε εργαστεί ποτέ ως φανοποιός, δεν θα είναι περιττό να εξασκηθείτε σε ένα απλό κομμάτι κατάλληλου μετάλλου.
Ακριβώς το ίδιο κάνουμε και στην άλλη πλευρά .
Τώρα, αν τα καταφέρατε και το αποτέλεσμα μας ικανοποιεί, μπορείτε να περάσετε και στα πίσω φτερά (φρύδια) .
Πρώτον, μελετήστε πώς είναι μονταρισμένα τα τμήματα του θόλου και του φτερού σε αυτό το μέρος σύμφωνα με το βιβλίο του κατασκευαστή για να εντοπιστεί τι και ποια σημεία έχεις συγκολλήσεις.
Η διαδικασία σήμανσης είναι η ίδια όπως και μπροστά.
Η διαφορά είναι ότι πιθανότατα θα πρέπει να κόψετε σε δύο στάδια - πρώτα το εξωτερικό φρύδι και στη συνέχεια, την μέσα πλευρά του θόλου.
Στη συνέχεια, με πένσες, λυγίζουμε τα φτερά, γύρω από την περίμετρο μεταξύ τους.
Στη μέση του συντάγματος περισσότερο, και στις άκρες βγαίνει ποιο μακριά. Αυτό θα απαιτήσει κάποια δεξιότητα και ίσως ακόμη και αρκετές προσπάθειες – Προσοχή ιδιαίτερη γιατί θα επηρεάσει την τελική εμφάνιση.
Στη συνέχεια, με πένσες, λυγίζουμε τα φτερά, γύρω από την περίμετρο. Αυτό θα απαιτήσει κάποια δεξιότητα και ίσως ακόμη και αρκετές προσπάθειες - ευτυχώς θα επηρεάσει την εμφάνιση.
Τώρα λυγίζουμε την ίδια την αψίδα με τον ίδιο τρόπο όπως στο μπροστινό μέρος: πρώτα με πένσες σε διάφορα βήματα και στη συνέχεια με ένα σφυρί και τάκο. Η καμπύλη της καμάρας θα πρέπει να ταιριάζει όσο το δυνατόν πιο εφαρμοστά.
Τώρα, εάν δεν είστε επαγγελματίας συγκολλητής, πρέπει να εξασκήσετε στην μεταλλική συγκόλληση αυτού του πάχους λαμαρίνας στα αποκόμματα. Αν δεν τα καταφέρουμε, είναι καλύτερο να εμπιστευτείτε αυτή την επιχείρηση σε έναν γνωστό τεχνικό φανοποιό, παρά να γεμίσουμε με τρύπες το φτερό. Πρέπει να συγκολλούμε σταδιακά τα σημεία με διάστημα 50-100 mm κατά μήκος της εσωτερικής άκρης της καμπύλης της καμάρας.
1ο ΠΡΟΣΟΧΉ! Πριν από το κώλυμα, είναι ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΟ να αφαιρέσετε την πλαστικοποίηση πάνω από τον θολο με την κυκλική συρματοβουρτσα του γωνιακού τροχού, επειδή η πύρωση και η θερμότητα, μπορούν να ανάψουν το χρώμα και την πλαστικοποίηση.
2ο ΠΡΟΣΟΧΉ! Πριν από το κόψιμο και την κόλληση, είναι απαραίτητο να αφαιρέσετε της πλαστικές εσωτερικές πίσω ταπετσαρίες στο εσωτερικό, επειδή μπορεί κατά λάθος η πυρωμένη κόλληση η` και μόνο θερμότητα μπορεί να ανάψει το χρώμα και στην πραγματικότητα σε λίγα εκατοστά υπάρχει ήδη η δεξαμενή βενζίνης από την μια πλευρά (δοχείο διαστολής) και από την άλλη πλευρά το δοχείο νερού του πίσω υαλοκαθαριστήρα… ...
Τώρα πρέπει μετά την κόλληση πρέπει προσεκτικά στο εσωτερικό της κοιλότητας μεταξύ της καμάρας του θόλου και του φτερού, να βαφτεί με δυνατό αστάρι, και εν συνεχεία όταν στεγνώσει να εφαρμόσουμε την κόλλα μονταρίσματος αμαξωμάτων με ιδιαίτερη λεπτομέρεια και προσοχή, που δεν σκληρύνει ποτέ. (Παραμένει ελαστική)
Από έξω, καθαρίζουμε λεπτομερά τα υπολείμματα στο χρώμα αποφλοίωσης, να ασταρώσετε και να βάψετε, μετα τα πίσω φρύδια, με το απαραίτητο αστάρι και το χρώμα στην περιοχή του φτερού.
Τελειώσαμε.. μετα από το στέγνωμα των υλικών ψεκάζουμε την εσωτερική κ την εξωτερική πλευρά με το σπρέι κεριού.
Λοιπόν, τώρα βάλε τις μεγάλες ρόδες και απόλαυσε το βλέμμα των άλλων.

Σημ: Παραθέτω την εικόνα σχεδιασμού διότι οι φωτο που είχα έχουν καταστραφεί μέσω Υ.Π.
Image
Το ακόλουθο βίντεο είναι το μόνο που είναι από τα ποιο ορθά στις εργασίες απο τον φιλο MOSNIVA https://www.youtube.com/watch?v=F5mLG9ax9Us...
Οπου μπορω να βοηθησω!!
Ραντεβού στο τέλος τις ασφάλτου !!!
Post Reply