Ξαφνική αδυναμία φόρτισης- δυναμό

Τα λέμε ολα για να μην τα βάψουμε μπλέ !!
Χάλασε? Το χάλασαν? εε εδώ!
Post Reply
alfaka
Posts: 45
Joined: Sun Jul 16, 2017 1:14 am

Ξαφνική αδυναμία φόρτισης- δυναμό

Post by alfaka »

Καλό βράδυ Νιβάκηδες. είχα την ελπίδα ότι δεν θα έγραφα σ' αυτήν την κατηγορία, άλλαι όμως αι βουλαί κατά το γνωστόν ρητόν! Εν ολίγοις, απόψε το απόγευμα στην Αγία Παρασκευή άρχισε να ηχή ο συναγερμός βλαβών του ΓΑΜΜΑ 114 αναγράφοντας το μήνυμα περί χαμηλής τάσης. Και όντως οι τιμές τάσης που έδειχνε κυμαίνοντο μεταξύ 10,6 και 11,0 (οι κανονικές ήσαν 12,6 με 13,7 συνήθως) μειούμενη με την ενεργοποίηση των ανεμιστήρων ψύξης. Μόλις γκάζωνα και ανέβαζε πάνω απο 1300-1500 στρ/λεπτό αμέσως ο συναγερμός! Βέβαια έκανα στην άκρη, έλεγξα τον ιμάντα του δυναμό (εντάξει) και μετά δεν ξεκινούσε ο κινητήρας παρά τό μιζάρισμα. Άδειασε η μπαταρία προφανώς. Μού κάνει εντύπωση όμως πώς δεν άναψε η λυχνία ειδοποίησης με σχήμα μπαταρίας στα όργανα!??;; Έχει τύχει σε κανέναν κάτι αντίστοιχο; Ή μήπως φαίνεται σαν <<καντηλάκι>> όπως λέμε και με τον λαμπερό ήλιο του απογεύματος δεν το είδα, οπότε μετά από ~25 χλμ πορείας η μπαταρία έπεσε;;
alfaka
Posts: 45
Joined: Sun Jul 16, 2017 1:14 am

Re: Ξαφνική αδυναμία φόρτισης- δυναμό

Post by alfaka »

Ευρέθη η αιτία της απωλείας! Πριν την χθεσινή προσπάθεια εκκίνησης του κινητήρα και δεν έπαιρνε, λόγω χαμηλής τάσης είχε προφανώς ζοριστεί και υπερθερμανθεί το ρελέ της αντλίας βενζίνης και δεν έδινε ρεύμα, άρα σωστά δεν ξεκινούσε! Σήμερα απεκατεστάθη το ρελέ με ένα Μπός, ελέγχθηκε το δυναμό και φόρτιζε. Άρα αποφύγαμε άσκοπη εξαγωγή του με επιφύλαξη για το επόμενο συμβάν μή φόρτισης για να εξαχθή και μετρηθή ο εναλλακτήρας- δυναμό και ό,τι χρειάζεται μετά. Η απορία ωστόσο για το λαμπάκι της μπαταρίας που δεν άναψε, παρέμεινε. Στα 500 μέτρα πορείας από το ηλεκτρολογείο, μύρισα καμμένο πλαστικό όπως το μονωτικό. Έσβησα κάνοντας δεξιά στην άκρη και ανοίγοντας καπώ είδα το (καθώς έμαθα μετά) καλώδιο της βαλβίδας της όπισθεν καρβουνιασμένο. Η αιτία λοιπόν της απωλείας ρεύματος ( σε ελάχιστο χρόνο) ήταν το βραχυκύκλωμα της βαλβίδας, θέλω να πιστεύω (!), καθώς αυτό μου εξηγεί και την απορία για το λαμπάκι! ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχει τύχει σε κανέναν, σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο,όχι μόνο Νιβα; Επίσης άλλο εξάρτημα που βραχυκυκλώθηκε, σας έχει τύχει;
User avatar
kostas
Posts: 474
Joined: Thu Apr 06, 2017 2:21 pm

Re: Ξαφνική αδυναμία φόρτισης- δυναμό

Post by kostas »

Τάσο πάλι καλά που δεν ήταν δυναμος τώρα απώλεια ρεύματος από ρελλε μου έχει τύχει και σε μένα και στον Παναγιώτη. Στο βραχυκύκλωμα μάλλον το καλώδιο ακουμπούσε σε κάποιο ζεστό μέρος του κινητήρα έχω παρατηρήσει ότι το σπιράλ που περικλείει μέρος της πλεξούδας ξεραίνεται και θέλει αντικατασταση.
βάλε καμιά φώτο αν μπορείς για το που είναι το ρελλε της αντλίας και το καλώδιο σε ποιο σημείο κάηκε.
Οδηγώ και σε σκέφτομαι!
http://nivaclubhellas.blogspot.gr/
Image
alfaka
Posts: 45
Joined: Sun Jul 16, 2017 1:14 am

Re: Ξαφνική αδυναμία φόρτισης- δυναμό

Post by alfaka »

Χαίρετε, άς διευκρινίσω κάτι. Η δυσλειτουργία του ρελέ της αντλίας ακολούθησε και πιθανότατα προήλθε απο την απώλεια ρεύματος (λόγω χαμηλής τάσεως). Αυτή λοιπόν, όπως ανέφερα στην προηγούμενη δημοσίευση, έγινε εκ πρώτης όψεως (του ηλεκτρολόγου) από την βαλβίδα της όπισθεν, βλέποντας το καλώδιο που όδευε προς τα κάτω και πίσω. Σήμερα όμως όταν κύτταξε απο κάτω είδε ότι το καλώδιο δεν εξυπηρετεί την βαλβίδα όπισθεν αλλά τον ΑΙΣΘΗΤΗΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ στο βοηθητικό κιβώτιο. Αυτός (ή εκεί) είχε το βραχυκύκλωμα που προκάλεσε όλο το πρόβλημα.
Αν ακουμπούσε πουθενά δεν μπορώ να ξέρω, θα ρωτήσω τι είδαν οι τεχνίτες. Φωτογραφία θα βγάλω αύριο Τρίτη, επισκευασμένο πιθανόν βεβαίως.
User avatar
kostas
Posts: 474
Joined: Thu Apr 06, 2017 2:21 pm

Re: Ξαφνική αδυναμία φόρτισης- δυναμό

Post by kostas »

πράγματι στο σημείο του αισθητήρα συνήθως στέκονται οι απώλειες βαλβολινης απο τη βοηθητική. Η φύσα που συνδέεται ο αισθητήρας έχει 3 καλώδια συν πλην και signal που περικλειονται σε σχιστο σπιραλ που ξεραίνεται και μένουν εκτεθειμένα.
Ενημέρωσε μας ;)
Οδηγώ και σε σκέφτομαι!
http://nivaclubhellas.blogspot.gr/
Image
alfaka
Posts: 45
Joined: Sun Jul 16, 2017 1:14 am

Re: Ξαφνική αδυναμία φόρτισης- δυναμό

Post by alfaka »

Καλησπέρα, συνέχεια της σειράς με στοιχεία και μαρτυρίες! Η αυτοψία λοιπόν του ηλεκτρολόγου είναι ότι το καλώδιο (του αισθητήρα ταχύτητας) ήταν στερεωμένο σφικτά με tie-wrap (τάι-ράπ) και εφαπτόμενο σ' όλο το μήκος του στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο βοηθητικό. Κατά την γνώμη μου λοιπόν και πολύ κράτησε και δεν με άφησε νωρίτερα κάπου στο πουθενά που είχα πάει το καλοκαίρι. Επίσης μάλλον δεν είχα και τόση ατυχία διότι θα μπορούσε να γίνη και αιτία ανάφλεξης είτε λαδιών, είτε χόρτων και άλλων τινών. Η δε ζημιά δεν περιορίστηκε σ' αυτό μόνο αλλά προχώρησε και σε άλλα μεμονωμένα καλώδια της πλεξούδας τα οποία επίσης αλλάζονται. Απο την Δευτέρα 18/9/17, μέχρι να έφερναν ανταλλακτικό, με βλέπω να το έχω την Παρασκευή και άν.!! Και άς έχουμε υπ' όψη ότι το συνεργείο που άλλαξε τον αισθητήρα πριν ένα χρόνο ακριβώς είναι εξουσιοδοτημένο της πρώην αντιπροσωπείας! Και ακόμη και αν δεν στερέωσε αυτός το καλώδιο ώφειλε να το φτιάξη σωστά και όχι να το αφήση έτσι! Άς όψεται η περιοχή που μένω και η έλλειψη χρόνου και μέσων μετάβασης στην Αμφιάλη, γιατί και στην Ν. Μάκρη και ευρύτερα οι περισσότεροι μηχανικοί είναι προς αποφυγήν και δεν χωρούν δοκιμές μηχανικών χωρίς εμπειρία στο Νίβα. Ευτυχώς ο ηλεκτρολόγος είναι δεύτερης γενιάς στο μαγαζί με προϊστορία στο Νέο Κόσμο, άν δεν ήταν και αυτός θα το είχα χάσει το νίβα. Γενικά πάντως και απο την εμπειρία μου τεσσάρων ετών στην Θεσσαλονίκη οι μηχανικοί των Λάντα είναι ή πολύ παλαιάς τεχνογνωσίας τύπου σφυρί- καλέμι ή άσχετοι με την σύγχρονη ηλεκρονική τεχνολογία του αυτοκινήτου και ειδικά εκεί ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ και επομένως <<αρπακόλες>>. Δημοσιεύω και δύο φωτογραφίες του καλωδίου, εδώ : Image και Image
Post Reply