Τεχνικές οδήγησης εκτός δρομου

Ποιός είσαι? η Δομή??!!!
Πείτε ότι ξέρετε όχι ότι νομίζετε !!
Post Reply
User avatar
panstath_fokea
Posts: 111
Joined: Thu Apr 06, 2017 2:54 pm

Τεχνικές οδήγησης εκτός δρομου

Post by panstath_fokea »

Αναδημοσίευση άρθρου από το site της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Αττικής http://www.eodathens.gr


Χρήσιμες Συμβουλές - Τεχνικές οδήγησης εκτός δρόμου

Τεχνικές οδήγησης.
Οταν οδηγούμε εκτός δρόμου πρέπει να γνωρίζουμε πως να κινηθούμε σε όλα τα εδάφη που θα συναντήσουμε και κάτω από διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Η εκτός δρόμου οδήγηση είναι ένα παιχνίδι τεχνικής και φινέτσας: ο στόχος είναι η ελάχιστη επίπτωση στο έδαφος, ταυτόχρονα με το ξεπέρασμα της όποιας δυσκολίας. Ακολουθούν μερικές γενικές οδηγίες για να σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τις δυσκολίες.

Εκτός δρόμου οδήγηση σε όλα τα εδάφη.
Πάντα ο οδηγός ελέγχει το όχημα, ποτέ μην αφήσετε το όχημα να σας πηγαίνει όπου αυτό θέλει!
Ο έλεγχος της πορείας με το τιμόνι απαιτεί ακρίβεια, πάντα περνάμε τις ρόδες μας από εκεί που θέλουμε.
Τα φρένα πρέπει να χρησιμοποιούνται ελάχιστα και πολύ μαλακά. Όλες οι κινήσεις πρέπει να γίνονται με ευλαβική ακρίβεια. Πατάμε ή αφήνουμε το γκάζι απαλά ώστε να μην σπινάρουν οι τροχοί στην επιτάχυνση ή μπλοκάρουν στην επιβράδυνση.
Κάθε εμπόδιο θα πρέπει να προσεγγίζεται με την μικρότερη δυνατή ταχύτητα, αλλά αρκετή ώστε να ξεπεραστεί. Ενεργοποιήστε την τετρακίνηση πριν την χρειαστείτε. Μην περιμένετε να κολλήσετε πρώτα! Χρησιμοποιήστε τις κοντές σχέσεις μετάδοσης έγκαιρα ώστε να μην κουράσετε το 4x4.
Όποτε δεν είστε σίγουρος για το έδαφος χρησιμοποιήστε τις κοντές σχέσεις. Μην αλλάζετε τις ταχύτητες σε πέρασμα νερού, σε απότομη ανηφόρα ή κατηφόρα ή σε πέρασμα άμμου. Μην οδηγείτε με τους αντίχειρες μέσα από την στεφάνη του τιμονιού, απότομα κλωτσήματα του τιμονιού θα σας τραυματίσουν.

Πέρασμα από στενά σημεία.
Περάστε το 4x4 πιο κοντά στα εμπόδια από την πλευρά του οδηγού, έχετε καλύτερη εκτίμηση των περιθωρίων σας βγάζοντας το κεφάλι έξω από το αυτοκίνητο. Σε εξαιρετικά οριακές περιπτώσεις χρησιμοποιήστε τον συνοδηγό για να σας καθοδηγήσει, συμφωνώντας από πριν τις σχετικές χειρονομίες συνεννόησης.

Πέρασμα από βαθιές «ροδιές».
Οι χωματόδρομοι πολλές φορές φθείρονται εκεί που περνούν οι τροχοί δημιουργώντας αυλάκια τις λεγόμενες «ροδιές». Πολλές φορές οι ροδιές είναι τόσο βαθιές που το 4x4 «βρίσκει» από κάτω. Για να το αποφύγουμε πρέπει να πατήσουμε τους τροχούς μας ανάμεσα στις ροδιές και αριστερά ή δεξιά τους.

Πέρασμα από άμμο, χιόνι ή λάσπη.
Όταν φτάσετε σε βαθειά άμμο, σε χιόνι ή σε λάσπη ξεφουσκώστε τα λάστιχα για να αυξηθεί η επιφάνεια επαφής με το έδαφος και να έχετε καλύτερη πρόσφυση. Προσέξτε γιατί το ξεφούσκωμα θα ελαττώσει την απόσταση του οχήματος από το έδαφος. Θυμηθείτε να ξαναφουσκώσετε τα λάστιχα μετά. Εννοείται ότι για την ομοιόμορφη πίεση των ελαστικών είναι απαραίτητο ένα πιεσόμετρο.

Κινηθείτε με σταθερή ταχύτητα και χρησιμοποιήστε την «φόρα» (βλέπε αδράνεια) για να περάσετε τα «δύσκολα». Μην κόψετε ταχύτητα και μην σταματάτε για να μην κολλήσετε. Μην σπινάρετε τους τροχούς χρησιμοποιώντας μεγαλύτερη ταχύτητα στο σασμάν από την κανονική. Αν οι τροχοί αρχίσουν να σπινάρουν αφήστε απαλά το γκάζι για να επανακτήσουν την πρόσφυση.

Αν χάσετε την πρόσφυση και μόλις που κινείται το όχημα, δοκιμάστε την γρήγορη κίνηση του τιμονιού δεξιά – αριστερά (όχι υπερβολές) για να να «γαντζώσουν» λίγο τα λάστιχα στο έδαφος.

Αν λόγω λάσπης οδηγείτε υποχρεωτικά μέσα στις «ροδιές» πάντα ελέγχετε που «βλέπει» το τιμόνι σας. Το 4x4 θα ακολουθεί τις «ροδιές» ανεξάρτητα από το που είναι στραμμένοι οι εμπρός τροχοί του. Αν σε κάποιο σημείο αποκτηθεί ξαφνικά η πρόσφυση τότε υπάρχει κίνδυνος απότομης στροφής με απρόβλεπτα αποτελέσματα.

Θυμηθείτε ότι το σκληρό «πακτωμένο» χιόνι που περάσατε το πρωί μπορεί να γίνει αδιάβατο μόλις μαλακώσει το μεσημέρι. Για τον ίδιο λόγο το σκληρό χιόνι μετά από τη διέλευση μερικών οχημάτων μπορεί να γίνει αδιάβατο.

Πέρασμα πάνω από βράχια, κορμούς, χαντάκια και εμπόδια.
Πάντοτε να ελέγχετε για κρυμμένα εμπόδια όπως κορμούς βράχια και λακκούβες όταν περνάτε από νερά, χιόνια, ψηλά χόρτα ή βαθιές λάσπες. Όταν θέλετε να περάσετε από εμπόδια όπως ένα χαντάκι είναι καλύτερα να το περάσετε υπό γωνία έτσι ώστε μόνο ένας τροχός να βρίσκεται μέσα στο χαντάκι κάθε στιγμή. Αυτό επιτρέπει στους υπόλοιπους τροχούς να έχουν καλή πρόσφυση με το έδαφος. Αν περάσετε κάθετα από το χαντάκι τότε ολόκληρος ο άξονας θα πάψει να δίνει κίνηση και θα δυσκολευτείτε περισσότερο.

Πριν περάσετε από μεγάλα βράχια ίσως χρειαστεί να δημιουργήσετε μια μικρή ράμπα από μικρότερα βράχια εμπρός και πίσω από το εμπόδιο ώστε να μετριάσετε την απότομη κλίση του εμποδίου. Επειδή στο κάτω μέρος του οχήματός σας βρίσκονται πολλά ευαίσθητα αλλά ζωτικά εξαρτήματα όπως διαφορικά, άξονες, κιβώτιο ταχυτήτων, λεκάνη λαδιού, ντεπόζιτο καυσίμου κ.α. είναι πολλές φορές προτιμότερο να περάσετε ένα εμπόδιο πατώντας με την ρόδα επάνω του και περνώντας προσεκτικά, παρά να το περάσετε ανάμεσα από τους τροχούς στο κέντρο του οχήματος.

Ανέβασμα λόφων.
Πριν ανεβείτε έναν απότομο λόφο καλό είναι πρώτα να τον ελέγξετε περπατώντας. Θα είναι πολύ δυσάρεστο να ανακαλύψετε μια απότομη στροφή στο τέλος του, όταν εσείς δεν θα βλέπετε τίποτα εκτός από ουρανό και το καπό του 4x4!

Θυμηθείτε ότι μπορεί να χρειαστεί να κατεβείτε τον λόφο που μόλις ανεβήκατε. Αν δεν θα μπορείτε να τον κατεβείτε τότε μην ανεβείτε καθόλου εκτός κι αν υπάρχει σίγουρη διέξοδος από την άλλη πλευρά.

Οταν ανεβαίνετε χρησιμοποιήστε την μεγαλύτερη ταχύτητα που μπορεί να σας «βγάλει» την ανηφόρα χωρίς αλλαγή ταχύτητας. Αν επιλέξετε μεγαλύτερη δεν θα βγεί η ανηφόρα, ενώ αν επιλέξετε μικρότερη, οι τροχοί μπορεί να σπινάρουν και να χάσετε την πρόσφυση. Ο γενικός κανόνας είναι η χρήση 2ης κοντής ταχύτητας για το ανέβασμα και 1η κοντή για το κατέβασμα. Αν υπάρχουν μπλοκέ διαφορικά ενεργοποιήστε τα.

Ευθυγραμμίστε το όχημά σας με την μέγιστη κλίση της ανηφόρας ώστε να έχετε την πιο ομοιόμορφη κατανομή φόρτισης των τροχών κι έτσι την ομοιόμορφη πρόσφυση. Δώστε γκάζι στο κάτω μέρος και κόψτε γκάζι στο τελείωμα της ανηφόρας. Πάντοτε προετοιμαστείτε για αποτυχημένη ανάβαση. Υπολογίστε τότε τον τρόπο που θα επιστρέψετε.

Αν θα πρέπει να σταματήσετε σε μεγάλη ανηφόρα, σβήστε την μηχανή και αφήστε την ταχύτητα στο κιβώτιο. Τοποθετήστε βράχια και κορμούς για τάκους πίσω από τους τροχούς.

Κατέβασμα από αποτυχημένη ανάβαση.
Αν το όχημα σβήσει στην ανηφόρα, πατήστε φρένο, βάλτε όπισθεν, αφήστε τον συμπλέκτη και το φρένο ταυτόχρονα και γυρίστε το κλειδί για να ανάψει η μηχανή. Αφήστε το όχημα να κυλίσει αργά πίσω φρενάροντας μόνο με την μηχανή. Θυμηθείτε ότι στην οπισθοπορεία, η ορατότητα είναι περιορισμένη, το τιμόνι «κόβει» πιο απότομα και τα κλωτσήματα του τιμονιού είναι πολύ βίαια. Μην επιχειρήσετε να στρίψετε σε απότομη κλίση γιατί υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ανατραπείτε.

Πέρασμα μέσα από νερά.
Τα περισσότερα 4x4 μπορούν να οδηγηθούν σε νερό που φτάνει μέχρι το ύψος των αξόνων τους χωρίς ιδιαίτερες προφυλάξεις. Όταν το νερό είναι βαθύτερο πρέπει να ξέρετε που βρίσκεται η εισαγωγή του αέρα και τα ηλεκτρονικά της μηχανής (ο «εγκέφαλος») ώστε να μην πάρουν νερά. Σβύστε τους προβολείς και αφήστε τους να κρυώσουν ώστε να μην ραγίσει το τζάμι τους από την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας.

Αν βάλετε ένα ταπέτο επάνω στην μάσκα και το καπό του 4x4 πριν μπείτε σε βαθειά νερά, θα ελαχιστοποιήσετε το νερό που θα μπεί στην μηχανή. Κινηθείτε με σταθερή και σχετικά μικρή ταχύτητα ώστε να σχηματίσετε ένα μόνιμο «κύμα» στο εμπρός μέρος το οποίο θα ελατώσει το ύψος του νερού πίσω από τον προφυλακτήρα. Ετσι θα μειώσετε την ποσότητα του νερού που θα πεταχτεί στην εισαγωγή αέρα μηχανή και τα ηλεκτρικά της ανάφλεξης, από το βεντιλατέρ. Αν χρειαστεί να περάσετε σε πολύ βαθύ νερό τότε αποσυνδέστε το βεντιλατέρ για να μην καταστραφεί η φτερωτή του από την αντίσταση του νερού.
Επιλέξτε 1η κοντή ταχύτητα, ενεργοποιήστε τα μπλοκέ διαφορικά και κινηθείτε ευθεία.

Όταν περνάτε ρηχά ποτάμια με γρήγορη ροή νερού, διασχίστε τα υπό γωνία και προς την πηγή τους. Έτσι ελαχιστοποιείτε την πίεση του νερού πάνω στο όχημα. Ποτέ μην προσπαθήσετε να περάσετε βαθειά και γρήγορα κινούμενα ποτάμια γιατί θα σας παρασύρει το ρεύμα! Θυμηθείτε ότι με κλειστές τις πόρτες το 4x4 μπορεί να αρχίσει να «επιπλέει» σε βαθειά νερά!

Πριν από κάθε δύσκολο πέρασμα και ειδικά σε νερά, προσδέστε τον ιμάντα ρυμούλκησης στα κατάλληλα σημεία του αυτοκίνητου και στερεώστε την ελεύθερη άκρη του κάπου ψηλά ώστε να είναι έτοιμη για το ενδεχόμενο ρυμούλκησης. Η διαδικασία αυτή μπορεί να είναι μέχρι κι αδύνατη όταν βρίσκεστε κολλημένος μέσα στα νερά και τη λάσπη.
Φρενάρετε αρκετές φορές μετά από πέρασμα νερών ώστε να στεγνώσετε τα φρένα σας.

Αν σβήσει η μηχανή σε μεγάλη κλίση.
Αν το αυτοκίνητο κοντεύει να σβήσει σε μεγάλη ανηφόρα, ΜΗΝ ΠΑΤΗΣΕΤΕ το αμπραγιάζ! Κάτι τέτοιο θα επιταχύνει την «κάθοδό» σας. Αντίθετα σβήστε την μηχανή και πατήστε δυνατά το φρένο. Μετά τραβήξτε και το χειρόφρενο.
Αφού διαλέξετε την πορεία σας, ελαφρά πατήστε το αμπραγιάζ, βάλτε όπισθεν αφήστε το αμπραγιάζ και ταυτόχρονα αφήστε απαλά το φρένο και το χειρόφρενο. Μετά ξεκινήστε την μηχανή.

Αν κολλήσετε.
Αν κολλήσετε σε βράχο ή κάποιο κορμό πρώτα ελέγξτε την κατάσταση για να εκτιμήσετε τον καλύτερο τρόπο να ελευθερώσετε το 4x4 χωρίς αβαρίες. Αν κολλήσατε σε κάτι μετακινήσιμο, σηκώστε το 4x4 με τον γρύλο και βγάλτε το εμπόδιο. Αν κολλήσετε σε μη μετακινήσιμο εμπόδιο, σηκώστε το όχημα με τον γρύλο και προσπαθήστε να γεμίσετε το σημείο με πέτρες ή άλλα υλικά ώστε να μπορέσετε να το ξεπεράσετε. Αν ο γρύλος βυθίζεται στο έδαφος βάλτε τον να πατήσει σε ένα γερό σανίδι. Ποτέ μην μπαίνετε κάτω από ένα όχημα σηκωμένο σε γρύλο!!

Ελατώστε την πίεση των ελαστικών (σε περίπου 10psi) για μεγαλύτερη επιφάνεια με το έδαφος και καλύτερη πρόσφυση. Η ελάττωση της πίεσης συνεπάγεται βέβαια και την μείωση της απόστασης του οχήματος από το έδαφος. Ενεργοποιήστε τα μπλοκέ διαφορικά αν υπάρχουν και βάλτε την μεγαλύτερη δυνατόν ταχύτητα στο σασμάν. Καθαρίστε την περιοχή των τροχών όπου πρόκειται να πατήσουν, φτυαρίζοντας την λάσπη, χιόνι ή άμμο ώστε να μπορέσετε να ξεκινήσετε. Για ενίσχυση της πρόσφυσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταπέτα, μικρά κλαδιά, πέτρες, σανίδια ακόμη και πανιά στο έδαφος εμπρός από τους τροχούς. ΠΡΟΣΟΧΗ με ελαττωμένη πίεση στα ελαστικά ΠΟΤΕ δεν τρέχουμε!

Οι χιονοαλυσίδες μπορούν να χρησιμοποιηθούν εξίσου καλά και σε λάσπες. Συνήθως θα τις φορέσετε στους πίσω τροχούς, ειδικά αν ανεβαίνετε ή ρυμουλκείτε κάποιον. Μερικές φορές θα χρειαστεί να φορεθούν στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς.

Ο καλύτερος τρόπος αποκόλλησης είναι η χρήση του «εργάτη». Ο εργάτης είναι απαραίτητος για τις μοναχικές extreme εξορμήσεις αφού δεν υπάρχει δεύτερο όχημα για βοήθεια. Σαν σημείο πρόσδεσης του συρματόσχοινου (άγκυρα) μπορεί να χρησιμοποιηθεί άλλο όχημα, κάποιο δένδρο ή βράχια. Στην περίπτωση πρόσδεσης σε δέντρο θέλει πολύ προσοχή ώστε να μην πληγωθεί ο φλοιός του κορμού κι έτσι καταδικαστεί σε θάνατο. Γι’ αυτό χρησιμοποιείστε τους ειδικούς ιμάντες. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει άλλο πρόσφορο σημείο πρόσδεσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια θαμμένη ρεζέρβα. Ποτέ μην ξεκινάτε την ρυμούλκηση με τον εργάτη να έχει λιγότερες από 5 στροφές συρματόσχοινο στο τύμπανο. ΠΡΟΣΟΧΗ: η χρήση του εργάτη απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις και προφυλάξεις. Η χρήση του εγκυμονεί πάντοτε σοβαρότατο κίνδυνο τραυματισμού.

Αν δεν μπορείτε να ξεκολλήσετε ή χαθήκατε.
Καλύτερα μείνετε στο όχημά σας και να προσπαθήσετε να γίνεται «ορατοί» στους άλλους οδηγούς. Ψυχραιμία!, ο πανικός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός σας. Ασχοληθείτε με «θετικές» σκέψεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος και μην πανικοβάλλεστε.

Αν χαθήκατε παρατηρείστε το τοπίο γύρω σας και ειδικά τα σημαντικά στοιχεία του όπως κορυφές βουνών, ποτάμια κ.λ.π. και συσχετίστε τη θέση τους με την δική σας στον χάρτη (αν βέβαια έχετε GPS και κατάλληλο χάρτη δεν μπορείτε να χαθείτε!). Προσπαθείτε να θυμηθείτε την πορεία που σας έφερε ως εκεί. Εμπιστευθείτε τον χάρτη και την πυξίδα σας και μην περιφέρεστε άσκοπα. Αν είστε σε δρόμο μην βγείτε από αυτόν.

Αν σε λογικό χρονικό διάστημα δεν υπάρχει καμία επιτόπια λύση του προβλήματος, τότε μόνο αποφασίστε την εγκατάλειψη του οχήματος. Καλύτερο είναι να περπατήσετε με το φως της μέρας και όχι τη νύκτα. Αποφύγετε τις πιο ζεστές ώρες της ημέρας. Αν είναι νύχτα ή είσαστε τραυματισμένος ή έχετε σχεδόν εξαντληθεί τότε μείνετε όπου είστε. Πολλές φορές σκόπιμο είναι να αφήσετε ένα σημείωμα με την κατεύθυνση που βαδίζετε, τον προορισμό σας και την ημερομηνία και ώρα που εγκαταλείψατε το όχημα. Κάνετε σήματα ώστε να μπορούν να σας δουν τα συνεργεία αναζήτησής σας, όπως σήματα καπνού, φωτιά (προσοχή στα δάση μας!!!) σινιάλα με χρωματιστά υφάσματα (π.χ. τζάκετ).

Στην έσχατη ανάγκη, κατηφορίστε ένα ρέμα ή ποτάμι. Τις περισσότερες φορές θα σας οδηγήσει σε δρόμο ή οικισμό.

Εξοπλισμός ανάγκης.
Συγκεντρώστε τα επόμενα πράγματα ανάγκης σε ένα κιβώτιο για να το έχετε μαζί σας στις εξορμήσεις. Στερεώστε και δέστε καλά όλα τα αντικείμενα στο όχημά σας, γιατί σε ανωμαλίες του δρόμου και απότομο φρενάρισμα αυτά μπορεί να εκτοξευθούν στους επιβάτες με άσχημα επακόλουθα. Παρότι είναι απίθανο να χρειαστεί, καλό είναι να κουβαλάτε εξοπλισμό για κάμπινγκ και αρκετό νερό και τροφή για μερικές ημέρες σε αντίξοο περιβάλλον.

Λίστα πραγμάτων που «πρέπει» να έχουμε:
• Κουτί πρώτων βοηθειών (ιώδιο, επίδεσμοι, αυτοκόλλητοι επίδεσμοι, οξυζενέ, οινόπνευμα, ασπιρίνες, αντηλιακό, αντικουνουπικό, ανακουφιστικό για εγκαύματα – τσιμπήματα).
• Φάρμακα που τυχόν παίρνουμε.
• Ρεζέρβα.
• Ενα καλό γρύλο και ένα γερό σανίδι για βάση του.
• Τρόμπα για φούσκωμα ελαστικών, ποδοκίνητη / χειροκίνητη ή ηλεκτρική.
• Πυροσβεστήρα.
• Δοχείο με αντιψυκτικό υγρό για το ψυγείο.
• Δοχείο με λάδι για την μηχανή (μια αλλαγή) και φίλτρο λαδιού.
• Δοχείο με βαλβολίνη για τα διαφορικά και το σασμάν.
• Δοχείο με υγρό φρένων, τιμονιού, αμπραγιάζ.
• Δοχείο με έξτρα καύσιμο και κατάλληλο χωνί για το ντεπόζιτο.
• Μεγάλο φακό και αρκετές αλκαλικές μπαταρίες.
• Φτυάρι.
• 2 σανίδες (μήκους περίπου 75 cm).
• Ταπέτο για το έδαφος (επισκευή, αλλαγή τροχού κ.λ.π.).
• Σκοινί ρυμούλκησης και ιμάντα για ρυμούλκηση (recovery strap).
• Ναυτικά κλειδιά.
• Χειροκίνητο εργάτη (κρικ).
• Αυτοκόλητη υφασμάτινη ταινία (φαρδιά).
• Μονωτική ταινία.
• Σύρμα.
• Spray WD-40.
• Στουπιά και πατσαβούρια.
• Χιονοαλυσίδες με εντατήρες.
• Γάντια εργασίας.
• Βασικό σετ εργαλείων.
• Μπουζόκλειδο.
• Καλώδια γεφύρωσης για μπαταρία.
• Ανταλλακτικές ασφάλειες και λάμπες.
• Πιεσόμετρο ελαστικών.
• Μερικά βασικά ανταλλακτικά.
• Εγχειρίδιο συντήρησης για το 4x4.
• Αδιάβροχο.
• Στερεά τροφή.
• Χάρτες (τους καλύτερους) για την περιοχή και κατάλληλους οδηγούς βιβλία.
• Πυξίδα και ακόμα καλύτερα GPS.
• Φωτοβολίδες διάσωσης.
• Αδιάβροχα σπίρτα.
• Σουγιάς.
• Κουβέρτα.
• Δοχείο με πόσιμο νερό, τουλάχιστον 3 λίτρα ανά άτομο.
• Κινητό τηλέφωνο (για όπου «πιάνει») οπωσδήποτε με φορτιστή αυτοκινήτου.

• Φορητό ασύρματο για συνεννόηση με την παρέα.
• Ενα τσεκουράκι.
• Σακούλες σκουπιδιών.
• Ελαστικά σχοινιά στερέωσης πραγμάτων.
• Έξτρα ζεστά ρούχα (ακόμα και το καλοκαίρι).
• Γυαλιά ηλίου και τυχόν δεύτερο ζευγάρι γυαλιών όρασης.
• Καπέλο.
• Σκηνή, υπόστρωμα και υπνόσακους.
• Σύνεργα μαγειρέματος και μαχαιροπίρουνα.
• Χαρτί τουαλέτας.
• Σαπούνι.

Μετά την εξόρμηση.
Όταν εγκαταλείψουμε τον χωματόδρομο πρώτα πρέπει να απενεργοποιήσουμε τα μπλοκέ διαφορικά και να ρίξουμε μια ματιά στο 4x4 για μικροζημιές που μπορούν να επηρεάσουν την επιστροφή μας, όπως σκισίματα των ελαστικών, στραβωμένα παρατίμονα, διαρροές υγρών κ.λ.π.

Όταν επιστρέψουμε σπίτι από την εκδρομή υπάρχουν μερικά που πρέπει να κάνουμε. Κάντε ένα μικρό σέρβις στα υγρά, λάδια, φίλτρα αφού αυτά πρέπει να αλλάζονται συχνότερα - συντομότερα όταν κάνετε διαδρομές εκτός δρόμου. Τα διαφορικά, το σασμάν, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης και τα φρένα μπορεί να έχουν επηρεαστεί από νερά και λάσπες. Το λιγότερο θα πρέπει να καθαριστούν.

Πηγη: 4x4ekdromes.gr
Post Reply