Μπαταρίες : Μύθος και πραγματικότητα

Ποιός είσαι? η Δομή??!!!
Πείτε ότι ξέρετε όχι ότι νομίζετε !!
Post Reply
User avatar
kostas
Posts: 474
Joined: Thu Apr 06, 2017 2:21 pm

Μπαταρίες : Μύθος και πραγματικότητα

Post by kostas »

πηγή: http://www.batteryauto.gr/index.php/en/mynews

Image

Σε όλους μας έχει τύχει να τελειώσει η μπαταρία του αυτοκινήτου, να βάλουμε καινούργια και ώς δια μαγείας μετά από λίγο καιρό να ξανακαταλήξουμε στον ηλεκτρολόγογια καινούργια μπαταρία! Το TiNaParo.gr είναι εδώ για να σου δώσει 5 χρήσιμα Tips τι πρέπει να ξέρεις πριν πάρεις καινούργια μπαταρία αυτοκινήτου!
1. Τι Μπαταρία Χρειάζεσαι: Ξεκινώντας λοιπόν, το πιο βασικό είναι να ξέρεις τι μπαταρία χρειάζεται το αυτοκίνητο σου. Θα πρέπει η μπαταρία η καινούργια να συμφωνεί με τις προδιαγραφές που έχει ορίσει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Ο ευκολότερος τρόπος να μάθεις τι προτείνει ο κατασκευαστής είναι να διαβάσεις το βιβλιαράκι του αυτοκινήτου. Εάν δεν ξέρεις που είναι το βιβλιαράκι σου μπορείς να πας σε ένα συνεργείο-ηλεκτρολογείο να σου πουν . Στην περίπτωση κατά την οποία το αυτοκίνητο σου είχε μπαταρία κλειστού τύπου όταν το αγόρασες δεν συνίσταται να την αντικαταστήσεις με ανοιχτού τύπου (και το αντίθετο) διότι η μπαταρία δεν θα φορτίζεται σωστά.
2. Τύπος Μπαταρίας: Η Μπαταρία του Αυτοκινήτου χωρίζεται σε 2 κατηγορίες: Ανοιχτού/Κλειστού τύπου. Ανοιχτού Τύπου: είναι οι μπαταρίες οι οποίες επιδέχονται συντήρηση με την συμπλήρωση υγρών (Ηλεκτρολυτών). Όταν οι ηλεκτρολύτες πέσουν κάτω από κάποιο επίπεδο το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πας και να συμπληρώσεις υγρά (είτε μόνος σου είτε σε κάποιο συνεργείο). Κλειστού Τύπου: Είναι οι μπαταρίες οι οποίες δεν επιδέχονται συντήρηση και γι’αυτό τον λόγο έχουν έναν δείκτη ο οποίος απεικονίζει με χρώματα την κατάσταση της μπαταρίας. Το μοναδικό που μπορεί να γίνει σε αυτού του είδους τις μπαταρίες είναι να φορτιστούν αλλά είναι μια λύση ανάγκης η οποία δεν διαρκει πολύ.
3. Μέγεθος Μπαταρίας: Η μπαταρία θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου. Χρονολογία κατασκευής, κυβισμός, τεχνολογία κινητήρα όλα παίζουν ρόλο. Οι μπαταρίες λοιπόν όσον αφορά το μέγεθος τους χωρίζονται στις εξής κατηγορίες: Μπαταρίες για αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας Μπαταρίες για αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας Μπαταρίες Premium για αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας Μπαταρίες για υβριδικά αυτοκίνητα Μπαταρίες Τύπου Start – Stop
4. Αναγραφόμενη Ημερομηνία: Πάνω σε όλες τις μπαταρίες αυτοκινήτου αναγράφεται η ημερομηνία που κατασκευάστηκαν. Όταν πας λοιπόν να σου αλλάξουν μπαταρία, σιγουρέψου η μπαταρία που θα σου βάλουν να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντα στην ημερομηνία που θα πας να αλλάξεις την μπαταρία σου. Μια μπαταρία που έχει μείνει ένα χρόνο στο ράφι δεν θα χαλάσει, απλά θα μειωθεί η διάρκεια της ζωής της.
5. Εγγύηση: Σιγουρέψου ότι η καινούργια σου μπαταρία έχει εγγύηση και φύλαξε την απόδειξη αγοράς για να μην έχεις απολύτως κανένα πρόβλημα για το οτιδήποτε προκύψει! Τip από εμάς: Εάν μένεις σε μέρος που έχει πολλά κρύα τότε θα πρέπει να βάλεις μια μπαταρία η οποία να μπορεί να ανταπεξέλθει επαρκώς στις κλιματικές συνθήκες! Σου ευχόμαστε λοιπόν να βρείς την μπαταρία που ταιριάζει καλύτερα στο αυτοκίνητό σου!
Δες εδώ μια τεράστια ποικιλία σε μπαταρίες αυτοκινήτων!
Ειδη μπαταριων, πλεονεκτηματα-μειονεκτηματα


1. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ GEL 2. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ AGM ( π.χ. DETA) 3. ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΥΓΡΑ (π.χ. BOSCH) 4. ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΥΓΡΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ GEL Οι μπαταρίες τεχνολογίας GEL αποτελούν την τελευταία εξέλιξη της τεχνολογίας στις μπαταρίες μοτοσυκλετών. Έχουν το μεγαλύτερο κόστος σε σχέση με όλες τις άλλες τεχνολογίες. Τα πλεονεκτήματα των μπαταριών GEL είναι: (+) Πάρα πολύ μεγάλος χρόνος αποθήκευσης, με αποτέλεσμα η μπαταρία να μη ξεφορτίζεται και χαλάει. (+) Εξαιρετική απόδοση σε πολύ χαμηλές αλλά και πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Τα αμπέρ εκκίνησης των μπαταριών GEL παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα και δε μειώνονται σε ακραίες συνθήκες (+) Εξαιρετική αντοχή σε κραδασμούς. (+) Δεν απαιτεί καμία συντήρηση. (+) Εξαιρετικα ασφαλείς χωρίς οποιαδήποτε αναθυμίαση. (+) Σε περίπτωση εκφόρτισης, έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες επαναφοράς σε σχέση με όλες τις άλλες μπαταρίες. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ AGM Οι μπαταρίες AGM πολλές φορές συγχέονται με τις μπαταρίες GEL και πολλοί είτε άθελα είτε εσκεμένα τις ονομάζουν GEL. Εξωτερικά δεν έχουν κάποια διαφορά στην κατασκευή τους απο τις μπαταρίες GEL και δύσκολα μπορεί κάποιος να καταλάβει αν πρόκειται για μπαταρία GEL ή AGM μόνον απο την εμφάνιση. Τα πλεονεκτήματα των μπαταριών AGM είναι: (+) Δεν απαιτεί καμία συντήρηση. (+) Πολύ ασφαλείς χωρίς αναθυμίασεις. (+) Ικανοποιητικός χρόνος αποθήκευσης, με αποτέλεσμα η μπαταρία να μη ξεφορτίζεται και χαλάει εύκολα. (+) Χαμηλώτερο κόστος κτήσης σε σχέση με τις μπαταρίες GEL. ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΥΓΡΑ Οι μπαταρίες κλειστού τύπου με υγρά είναι και αυτές μπαταρίες που δεν απαιτούν συντήρηση. Σε ακραίες συνθήκες μπορεί να βγάλουν υγρά και να προκαλέσουν οξειδώσεις στο χώρο τοποθέτησής τους. Συνήθως δεν είναι ενεργοποιημένες και συνοδεύονται στη συσκευασία τους με τα υγρά τους. Το κόστος κτήσης τους είναι πολύ χαμηλό και συγκρίσιμο με τις μπαταρίες ανοιχτού τύπου. ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΥΓΡΑ Οι μπαταρίες ανοιχτού τύπου είναι οι κλασικές μπαταρίες με πώματα οι οποίες έχουν το χαμηλότερο κόστος κτήσης και αποτελούν τη φθηνότερη λύση για κάθε περίπτωση. Οι μπαταρίες αυτές έχουν χαμηλότερες προδιαγραφές κατασκευής σε σχέση με τις μπαταρίες κλειστού τύπου και GEL/AGΜ και αποδίδουν λιγότερα αμπέρ εκκίνησης. Απαιτούν συντήρηση συχνά και πρέπει να τοποθετούνται με προσοχή ώστε να μη προκαλέσουν ζημιά λόγω υπερχειλήσεων στα οχήματα που τοποθετούνται.

Μπαταρίες : Μύθος και πραγματικότητα



Υπάρχει, γενικώς, μια απορία: Γιατί όταν αγοράζουμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο η εργοστασιακή του μπαταρία κρατάει ίσως και 7 χρόνια, ενώ όταν την αντικαθιστούμε αισθανόμαστε πολύ τυχεροί όταν αυτή μπαίνει στον τρίτο της χρόνο; Σίγουρα μαγικά δεν υπάρχουν, αλλά ούτε και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τοποθετούν στα αυτοκίνητα που βγαίνουν σε παραγωγή μπαταρίες από άλλο… πλανήτη. Η εξήγηση υπάρχει και είναι απλή, την οποία, όμως, αν ρωτήσετε δεν θα σας την πουν. Ας δούμε, όμως, πρώτα τα είδη των μπαταριών.
Μπαταρίες υπάρχουν τεσσάρων ειδών:
Οι μπαταρίες μολύβδου-αντιμονίου.
Είναι οι συμβατικές μπαταρίες με τα στοιχεία μολύβδου και τον υγρό ηλεκτρολύτη (διάλυμα θειικού οξέος), αυτές που ελέγχουμε τη στάθμη των υγρών και προσθέτουμε όταν χρειάζεται. Οι ιδιότητες αυτού του τύπου μπαταριών (για την ακρίβεια τα μειονεκτήματά τους, για τα οποία και σχεδόν καταργήθηκαν) είναι:
α. Κατά την φόρτιση-εκφόρτισή τους παράγονται εκρηκτικά αέρια με πιο επικίνδυνο το υδρογόνο. Έτσι η επικινδυνότητά τους είναι μεγάλη όταν ο χώρος που βρίσκονται δεν αερίζεται επαρκώς (βλέπε camper).
β. Αφήνουν αναθυμιάσεις οι οποίες είναι διαβρωτικού τύπου (όξινες).
γ. Έχουν μεγάλο βαθμό αυτοεκφόρτισης. Δηλαδή, η χρονική περίοδος ακινησίας τους δεν πρέπει να ξεπερνάει τον ένα μήνα, ενώ μετά από μια ολοκληρωτική αποφόρτιση είναι πολύ πιθανή η αχρήστευσή τους.
δ. Παρουσιάζουν λειτουργικά προβλήματα στις ταλαντώσεις και στους κραδασμούς.
ε. Πέραν του ενός μηνός ακινησίας παθαίνουν θειίκωση (Sulfation), δηλαδή καταστρέφεται η ενεργή μάζα των πλακιδίων τους.
Και ενώ αυτού του είδους οι μπαταρίες ήταν καλές (και φτηνές) για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες και δεν εγκυμονούσαν κινδύνους έκρηξης ή πυρκαγιάς αφού η θέση τους ήταν σε ανοιχτό περιβάλλον, για τα μηχανοστάσια των σκαφών αλλά και για το «σπίτι» του camper θεωρούνται εντελώς ακατάλληλες (επικίνδυνες)
2. Οι μπαταρίες με υγρά, κλειστού τύπου.
Αυτές έχουν τις εξής ιδιότητες :
α. Δεν αφήνουν αναθυμιάσεις.
β. Έχουν άμεση και δυνατή απόδοση ισχύος ρεύματος (ανταποκρίνονται σωστά στις ανάγκες εκκίνησης της μίζας.
γ. Δεν είναι βαθιάς εκφόρτισης.
3. Οι μπαταρίες AGM (Absorbed Glass Matted). Είναι χωρίς υγρά, αφού το διάλυμα του θειϊκού οξέος είναι απορροφημένο στους διαχωριστές (battery separators).
4. Οι μπαταρίες GEL.
Οι ιδιότητες των μπαταριών AGM και GEL είναι:
α. Έχουν ελάχιστο βαθμό αυτοεκφόρτισης. Στους 20°C η λειτουργική τους διάρκεια σε ακινησία είναι 10-12 μήνες, η οποία, όμως, μειώνεται κάπως με τις αυξομειώσεις της θερμοκρασίας.
β. Δεν παράγουν εκρηκτικά αέρια ούτε αναθυμιάσεις.
γ. Η λειτουργικότητά τους δεν επηρεάζεται από τη θέση τοποθέτησής τους, εκτός από κάποιους τύπους που δεν πρέπει να τοποθετούνται ανάποδα (upside down).
δ. Είναι πολύ ανθεκτικές σε κραδασμούς και ταλαντώσεις.
ε. Αποδίδουν μεγαλύτερη ισχύ ρεύματος εκκίνησης και έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα από ίδιας ονομαστικής ισχύος συμβατικές ενώ συνδυάζουν και την βαθιά εκφόρτιση (οι GEL υπερτερούν σ’ αυτό το χαρακτηριστικό των AGM.αλλά με μειονέκτημα το αρκετά μεγαλύτερο κόστος τους).
Σύγκριση μεταξύ&nbnbsp; AGM και GEL
α. Οι AGM έχουν το μικρότερο βάρος και είναι φθηνότερες από τις GEL.
β. Οι GEL έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, κοστίζουν ακριβότερα από τις AGM ενώ όταν λήξει η ζωή τους αυτό θα συμβεί με… ξαφνικό θάνατο.
Ο χαμηλός βαθμός αυτοεκφόρτισης των AGM και των GEL οφείλεται στην κατασκευή μιας νέας γενιάς πλακιδίων από κράματα μολύβδου-ασβεστίου (Pb-Ca), μολύβδου-κασσιτέρου (Pb-Sn) και καθαρού μολύβδου-κασσιτέρου (purePb-Sn).
Όπως αντιλαμβάνεστε, αλλά και όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα, οι συμβατικές μπαταρίες μολύβδου-αντιμονίου τείνουν να εξαφανιστούν από τη γενικότερη χρήση και δεν τις συστήνει πια κανείς.
Αυτοί είναι οι γενικοί κανόνες. Ωστόσο, στο camper έχουμε μια ιδιαίτερη ανάγκη: Τη μπαταρία του «σπιτιού» δεν τη θέλουμε «δυνατή» στην εκφόρτιση, αλλά να αποδίδει το ρεύμα της σε μεγάλη διάρκεια. Δηλαδή, για το «σπίτι» του camper χρειαζόμαστε μπαταρία «βαθιάς» εκφόρτισης. Συνεπώς θα πρέπει να αποκλείσετε και τις κλειστού τύπου με τα υγρά (για τις πρώτες δεν το συζητάμε).
Και πάμε τώρα σ’ αυτό που ανέφερα στην αρχή, τη μικρή σχετικά ζωή της μπαταρίας που αντικαθιστά την εργοστασιακή. Θεωρητικά, μια μπαταρία AGM και περισσότερο η GEL, δεν θα πρέπει να διαφέρει σε τίποτα από την εργοστασιακή, αν είναι «φρέσκια». Δηλαδή, αν ο πωλητής της μπαταρίας AGM ή GEL σας προμηθεύσει μπαταρία που το… ταξίδι της από τον κατασκευαστή μέχρι τον καταναλωτή δεν ξεπερνάει τους 2-3 μήνες, τότε η μπαταρία δεν θα έχει καμία διαφορά από την εργοστασιακή. Αν, όμως, από την έξοδό της από το εργοστάσιο έχει περάσει από το στάδιο της πλήρους αποφόρτισής της και φορτίστηκε πριν δοθεί στον καταναλωτή, τότε η ζωή της έχει μειωθεί σημαντικά. Δηλαδή, είναι θέμα τύχης τι ηλικίας μπαταρία θα σας δώσουν.
Και ενώ όσον αφορά στις μπαταρίες AGM και GEL η ζωή της αντικαταστάτριας μπαταρίας είναι θέμα τύχης, στις κλειστού τύπου με υγρά είναι στο χέρι σας να πάρετε μπαταρία εφάμιλλη της εργοστασιακής, και να πώς
Όταν πάτε να αγοράσετε τέτοιου τύπου μπαταρία μη δεχτείτε να πάρετε μια έτοιμη, έστω κι αν σας τη δίνουν στο κουτί της. Οι μπαταρίες αυτές εισάγονται σφραγισμένες και κενές από υγρά, με τα υγρά, και αυτά σφραγισμένα, σε ειδικές θήκες. Ζητήστε να σας δώσουν έτσι τη μπαταρία, στην οποία εσείς θα τοποθετήσετε τα υγρά. Και αφού το κάνετε αυτό, θα την αφήσετε να κρυώσει τελείως (μόλις βάλετε τα υγρά η μπαταρία θα αρχίσει να ζεσταίνεται). Στη συνέχεια θα την βάλετε σε αργή φόρτιση, όσο πιο αργή γίνεται (με ένα πολύ μικρής ισχύος φορτιστή που θα βρείτε στα ειδικά καταστήματα και είναι φθηνός). Αφού φορτιστεί πλήρως (θα σας το δείξει η βελόνα του φορτιστή) θα την αφήσετε πάλι να κρυώσει και μετά θα την τοποθετήσετε στο αυτοκίνητό σας.
Αυτή είναι η αλήθεια για τις μπαταρίες και, όπως καταλαβαίνετε, το όφελος της δικής σας φροντίδας περιορίζεται μόνον στις μπαταρίες κλειστού τύπου με υγρά, αφού μόνον σ’ αυτές μπορείτε να επέμβετε και οι οποίες κάνουν μόνον για τον κινητήρα του camper. Για το «σπίτι» κάντε την επιλογή σας μεταξύ AGM και GEL.
Οδηγώ και σε σκέφτομαι!
http://nivaclubhellas.blogspot.gr/
Image
User avatar
kostas
Posts: 474
Joined: Thu Apr 06, 2017 2:21 pm

Re: Μπαταρίες : Μύθος και πραγματικότητα

Post by kostas »

Αυτοψία σε μπαταρία τετραετίας!
Άνοιξα μια μπαταρία κλειστού τύπου που ήταν στο τέλος της για να βγάλω καποια συμπεράσματα :!:
Αφού πήρα σφυρί και καλέμι έσπασα το καπάκι της μπαταρίας και διαπίστωσα ότι από τα περισσότερα στοιχεία 4 στα 6 ήταν ακάλυπτα από υγρά μπαταρίας.
Δεδομένου ότι το οξύ παραμένει και εξατμίζεται μόνο το απιονισμενο νερό κατάλαβα ότι μπαταρία θα είχε περισσότερη ζωή
αν υπήρχε δυνατότητα πλήρωσης απιονισμενου νερού πριν το στοιχείο μείνει ακάλυπτο.
Αυτήν την δυνατότητα την είχαμε στις παλιές μπαταρίες ανοικτού τύπου όπου ο μέσος όρος ζωής τους ήταν 6 με 7 η και 10 χρόνια.
παραθέτω φώτο:


Image

Image
Οδηγώ και σε σκέφτομαι!
http://nivaclubhellas.blogspot.gr/
Image
Post Reply